Jedzenie dużych ilości czekolady może zmniejszyć ryzyko choroby wieńcowej i udaru mózgu nawet o jedną trzecią, ale nadmiar tego przysmaku sprzyja rozwojowi innych chorób.
Z przerażeniem i współczuciem obserwowaliśmy obrazy po trzęsieniu ziemi i tsunami w Japonii. Poważnym problemem staje się też wzrost skażenia izotopami promieniotwórczymi w okolicy Fukushimy. Przyroda poradzi sobie ze skażeniami, co pokazał przykład Czarnobyla, choć strefa buforowa nadal nie nadaje się do zamieszkania. Ale co mogą zrobić ludzie narażeni na niewielkie dawki promieniowania?
Składnik papryki chili obniża ciśnienie krwi, dlatego dieta bogata w tę przyprawę może pomóc w prewencji nadciśnienia - wynika z chińskich badań, opublikowanych na łamach pisma "Cell Metabolism".
Tradycyjna medycyna chińska, polegająca na nakłuwaniu igłami odpowiednich miejsc w ciele, okazuje się pomocna również w leczeniu amblyopii, czyli tzw. choroby "leniwego oka" - informuje agencja Reuters.
Kawa obniża ryzyko cukrzycy typu 2 poprzez wpływ na poziom białka neutralizującego aktywność hormonów płciowych - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Diabetes".
Składnik pomidorów może zmniejszać ryzyko rozwoju miażdżycy naczyń, gdyż obniża poziom tłuszczów we krwi - wynika z pracy japońskich naukowców, którą publikuje pismo "Molecular Nutrition & Food Research".
Panowie, którzy rzucili już palenie, mogą rozważyć włączenie do swojej diety produktów sojowych. Zdaniem japońskich naukowców soja może być bowiem jednym z czynników zmniejszających ryzyko raka płuca. O ich wnioskach informuje "American Journal of Clinical Nutrition".
Związki zawarte w mango mogą hamować wzrost raka piersi i raka okrężnicy - wynika z najnowszych badań amerykańskich, o których informuje serwis internetowy EurekAlert.
Mango to wiecznie zielone drzewo pochodzące z Indii. Choć jego owoce są obecnie chętnie spożywane w wielu regionach świata, to ciągle niewiele wiadomo na temat ich własności zdrowotnych.
Bezkrytyczne zażywanie dużych dawek witaminy E lub spożywanie żywności wzbogaconej nią może przynieść więcej szkody niż pożytku - wynika z izraelskich badań. Praca na ten temat ukazała się na łamach czasopisma "Arteriosclerosis, Thrombosis, and Vascular Biology", została też omówiona w piśmie "BioFactors".